3. keyboard_arrow_right Bra drag i Hulebäcks monter

Gymnasiedagarna på mässan

Bra drag i Hulebäcks monter

Nu är gymnasiedagarna i full gång och många niondeklassare besöker Svenska Mässan för att skapa sig en uppfattning om vilken utbildning som passar bäst och på vilken skola studierna ska fortsätta nästa höst.

Intresset för Hulebäck är mycket stort och det är många besökare som vill veta mer om skolans tio olika program.
-Det är roligt att möta nya elever och berätta om vår skola och det känns tryggt att veta att vi har resurser att bedriva kvalitativ undervisning när man informerar de nyfikna niondeklassarna, säger lärare Håkan Lindgren. Det bästa rådet jag kan ge beträffande val av gymnasieskola är att höra med tidigare års elever hur de upplever skolan. Missa heller inte chansen att besöka de skolor du är intresserad av. Då får du en riktig uppfattning om vilka resurser skolan har i fråga om lokaler, personal och allt annat som är viktigt för att du ska få en lyckad studietid.