3. keyboard_arrow_right Världstrummis på besök!

Världstrummis på besök!

Tidigare Hulebäckseleven Pontus Engborg var på besök på sin gamla skola , Hulebäck, för att berätta om sitt liv som musiker.

Pontus är världstrummisen som turnerar flitigt jorden runt. Bland annat med sångare från legendariska band som Journey, Toto, Rainbow, Mr Big, Survivor och Chicago. De senaste tio åren har Engborg varit fast medlem i The vioice of Rock som är rocklegendaren Glenn Hughes band. Glenn Hughes är mest känd som sångare och basist i supergruppen Deep Purple. I sin föreläsning Våga Drömma berättade Pontus om hur han steg för steg tagit sig upp till musikertoppen. Det var en inspirerande föreläsning där eleverna fick många idéer om hur man kan göra för att förverkliga sina egna musikerdrömmar. Stort tack till Pontus och fortsatt lycka till med musikkarriären!