3. keyboard_arrow_right Hulekåren - bäst i sverige

Elevkåren pris 2019

Hulekåren - bäst i sverige

I helgen delades priset för Årets Elevkår ut i Växjö och vinnaren av Årets Elevkår 2019 blev Hulebäcks Elevkår.

Priset delas ut till den elevkår som lyckats bedriva den bästa verksamhet under året genom att tillvarata sina medlemmars intressen. Sveriges Elevkårer, branschorganisationen för elevkårer, definierar fyra olika intresseområden som elevkåren bör arbeta med. Intresseområdena är: sociala intressen, akademiska intressen, ekonomiska intressen samt rättsliga intressen.

Juryns motivering:

"Hulebäcks Elevkår har under många år skapat en mer givande skoltid för sina medlemmar. Det senaste året har de visat stor vilja att utvecklas och är ett föredöme när det kommer till att lyssna in sina medlemmar och ta allas förslag på största allvar. Med en tydlig vision och mål har Hulebäcks Elevkår lyckats samla nästan alla elever på sin skola och erbjuda en verksamhet som tilltalar alla elever. Inte nog med det har Hulebäcks Elevkår förbättrat samarbetet med sin skolchef och arbetar numera med ett projekt för att integrera introduktionsprogrammet i elevkårsverksamheten. Detta då de aldrig tidigare har deltagit i elevkårens aktiviteter. Tack vare elevkårens enorma arbete finns det en stark gemenskap som sammanför hela 1700 elever på Hulebäcksgymnasiet."

Elevkåren tycker det är otroligt kul att ta emot priset. Det är, enligt ordförande Samuel Andersson, något som elevkåren siktat på under lång tid. 2019 har varit ett av elevkårens starkaste år hittills och verksamheten har anpassats efter alla medlemmar. Totalt samlas idag över 2000 medlemmar för att bidra till en mer givande skoltid för elevkårens medlemmar, något styrelsen i Hulebäcks Elevkår ser väldigt positivt på och tycker är otroligt kul.

Hulebäcks Elevkår vill rikta ett stort tack till alla medlemmar som bygger upp hela elevkåren, skolledningen som underlättar för elevkårens arbete, skolans administrativa personal som hjälper oss vid aktiviteter och verksamhet, övriga kåraktiva, och sist men absolut inte minst - tidigare styrelser. Utan allas hjälp hade elevkåren inte varit där den är idag och det är med glädje vi nu avslutar 2019 och ser positivt på framtiden!

Tack!
Styrelsen i Hulebäcks Elevkår