3. keyboard_arrow_right Hög kvalitet på årets innebandysökning

NIU Uttagningen 2019 18 dec

Hög kvalitet på årets innebandysökning

Igår, onsdag 18/12, var det uttagning till nationell idrottsutbildning, NIU, med inriktning innebandy på Hulebäck.

Många förväntasfulla innebandyspelare, nästan 50 stycken, kom till skolan för att visa upp sina färdigheter. De sökande delades upp i olika lag och fick spela matcher mot varandra samtidigt som tränarana och lärarna i uttagningskommitéen noga följde spelet. Och de gillade vad de såg.

- Härligt att se så stort intresse för vår NIU utbildning. Vi genomför fystester, intervjuer och tittar på många delar av innebandyspelet. Det är en ynnest att få välja ut elever bland så många duktiga spelare men samtidigt en svår och tuff uppgift, säger Peter Olsson ansvarig för NIU på Hulebäck.

Vi på Hulebäck önskar alla innebandyspelare stort lycka till!

NIU Uttagningen 2019 18 dec