3. keyboard_arrow_right Bästa reklamfilmen korad

Bästa reklamfilmen korad

Den 29 januari avgjordes första upplagan av reklamfilmsfestivalen Huleägget. Det är en filmfestival för de elever som läser kursen Ung Företagsamhet och driver egna UF-företag.

Den här gången var det eleverna på Ekonomiprogrammet och Handels- och administrationsprogrammet som tävlade med sina reklamfilmer.

Eleverna som driver UF-företag har i uppgift att marknadsföra sina produkter och i det uppdraget ligger även att göra en reklamfilm. Spänningen var på topp när filmerna visades inför en förväntansfull publik som efter visningen fick ta fram mobilerna och gå in på en app och rösta på sitt favoritbidrag. Utöver publikens röst hade man även kallat in en expertjury med branschkunskap som också gav sitt omdöme om reklamfilmerna. Det delades därmed ut två priser.

Publikens pris gick till företaget Cité UF som drivs av elever i klass EK17C, Gustav Carolusson, Markus Jansson, Kevin Fransson, Emil Karlsson och Isak Rizvanovic.

Juryns pris gick till företaget Pockrack UF. Juryns motivering var bland annat "Företaget gjorde en meninglös produkt meningsfull". Pockrack UF drivs av elever i klass EK17C, Hugo Borg, Jimmy Bergman, Viktor Davidsson, Adam Evheden och Filip Grauers.

De unga företagarna ska även var med och tävla med sina filmer och företag i Göteborgsregionens delfinal för UF-företag. Vi önskar stort lycka till!

Cité reklamfilm Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Pockrack reklamfilm Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.