3. keyboard_arrow_right Förväntansfulla nya elever

Förväntansfulla nya elever

Idag var det första dagen i skolan och upprop för Hulebäcks nya elever. På förmiddagen hälsades årskurs ett välkomna i tre olika samlingar.

Dagen inleddes 8.30 med att de elever som ska studera på Ekonomi- , Handel och administrations- eller Individuellaprogrammet samlades utomhus på skolgården och fick information av skolledningen. Klockan 9.00 var det eleverna som ska läsa Barn och fritids-, Estetiska eller Samhällsprogrammets tur och de nya elever som ska läsa Natur-, Teknik-, Fordons- och Elprogrammet fick längst sovmorgon och samlades 9.30. Syftet med att samlas utomhus och hålla isär elevgrupperna var så klart att på så vis minimera risken för smittspridning av covid-19. Efter samlingen på skolgården tog klassförseståndarna hand om klasserna och gick till olika klassrum för vidare information.

Minna Olsson som är ekonomiansvarig på elevkåren var också på plats och värvade nya medlemmar.

- Vi har redan fått hundra stycken nya medlemmar, sa hon glatt.

Malte Wahlberg, Jakob Erhag och Malcolm Carneren har längtat till skolstarten och att äntligen få komma igång med att plugga på estetiska programmets musikinriktning.

- Jakob och jag kände varandra sedan tidigare eftersom vi spelar i samma band men det är många nya klasskompisar att lära känna och stämningen i klassen verkar vara riktigt bra, sa Malte Wahlberg.

De nya eleverna på Teknikprogrammet hälsades välkomna av Läraren Hampus Kvarnliden som också visade dem runt i skolans lokaler. Information om var man hittar skrivare och vaktmästeri, samt en rejäl genomgång av hur man tvättar händerna och använder handsprit stod på agendan.

Text: Håkan Lindgren

Bild: Håkan Lindgren, Ulf Magnusson