3. keyboard_arrow_right NA Tvär på exkursion

NA Tvär på exkursion

I det strålande vädret genomförde NA19D årets landformsexkursion i geografi och svenska. Eleverna hade förberett muntliga presentationer kring varför landskapet ser ut som det gör.

Turen gick från skolan genom Mölnlycke fabriksområde och upp i Wendelsbergsparken. En grundläggande fråga var hur landskapet både påverkar människor samt påverkas av människor.

Under dagen fick vi höra om meandring, dammar, flyttblock, jättegrytor, sandtag samt om Mölndalsåns vattensystem. Fysiska barriärer och samhällsplanering var också ett tema vilket passade bra med tanke på alla byggprocesser som sker runt skolan.

Förutom en halvdag full med spännande intryck blev det härligt klasshäng med fika i sensommarsolen!

Text och bilder: Anders Pettersson