3. keyboard_arrow_right Vi ställer om till distansundervisning

Vi ställer om till distansundervisning

Från och med onsdag 25 november kommer största delen av undervisningen på Hulebäcksgymnasiet att ske på distans. Samtidigt arbetar vi med att utöka skolan med ytterligare undervisningslokaler till vårterminen 2021 för att undvika trängsel.

Samtliga elever på barn- och fritidsprogrammet, ekonomiprogrammet, estetiska programmet, handelsprogrammet, naturvetenskapsprogrammet, samhällsprogrammet och teknikprogrammet kommer undervisas på distans från och med 25 november. Beslutet fattades som ett ordförandebeslut av välfärdsnämndens ordförande Maria Kornevik Jakobsson efter att skolledningen gjort bedömningen att det är svårt att undvika trängsel i gymnasiets lokaler i enlighet med uppdaterade rekommendationer från myndigheterna.

Undervisningen på fordon- och transport-, el- och energi- och introduktionsprogrammet innehåller ett stort antal praktiska moment som är svåra att genomföra på distans och därför kommer dessa program fortsatt erbjudas undervisning på plats i skolans lokaler.

Beslutet om distansundervisning gäller inte för de elever där rektor finner det olämpligt med hänsyn till elevens individuella förutsättningar och behov. Alla delar som inte är lämpliga att genomföra på distans som examinationer, praktiska moment och laborationer genomförs på plats i skolan.

Ambitionen är att återgå till undervisning i skolans lokaler till terminsstarten den 11 januari om situationen tillåter, men fram till jul utgår vi från samma förhållningsregler kring smittspridning som gäller för samhället i övrigt.

Frågor och svar om distansundervisningen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.