3. keyboard_arrow_right Ny skoltidning - Första numret ute nu!

Ny skoltidning - Första numret ute nu!

Nu finns det första numret av skoltidningen HuleNu ute till ditt förfogande. Tidningen är gjord av elever för elever på Hulebäck.

Hela projektet baseras på lusten att skriva och att göra sin röst hörd. Redaktionen består av elever från skolans olika program. Chefredaktör är Ellen Nilses som går tredje året på samhällsprogrammet och vid sin sida har hon Parmida Farahani och Nora Kvarnström som båda går i trean på estetiska programmet. Parmida är en skrivande själ som även är en klippa på projektledning och Nora ansvarar för design och tidningens utformning. I redaktionen ingår även Samuel Andersson och Filippa Röding.

I november gick de samman för att planera den första upplagan av tidningen och nu är den alltså här. Starkt jobbat!

Tidningen ges ut både i pappersformat och som webbtidning. Det fysiska formatet av tidningen går att hämta i skolan, men med hänsyn till folkhälsomyndighetens rekommendationer om att hålla distans går det lika bra att läsa tidningen online.

Första numret av HuleNu innehåller bland annat två intervjuer med gamla Hulebäckare, ett julbrev skrivet av vår skolchef Camilla Ahlin och en spännande insändare. Gå in och läs via länken nedan.

HuleNu-redaktionen önskar hela skolan en god jul och ett gott nytt skoltidningsår. Från Hulebäcks sida önskar vi detsamma samt ett stort lycka till!

Läs HuleNu här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Text: Håkan Lindgren och Parmida Farahani

Bilder: Parmida Farahani