3. keyboard_arrow_right Danstreorna glänste

Danstreorna glänste

Danstreorna i klass ES18C visade två dansföreställningar på kulturhusets stora scen i samband med estetiska programmets kulturveckor.

Föreställningarna var olika, men lika otroligt bra. ”En Perfekt Värld” handlar om att inte känna sig begränsad av samhällets ideal och att våga gå mot strömmen. Den föreställningen är skapad av eleverna.

”Collage” är koreografier som eleverna arbetat med under terminen i stilarna: balett, modern dans, postmodern dans, och jazzdans.

Föreställningen filmades och var mycket uppskattad av klasskamrater och lärare som fick vara publik på plats.

Vi lärare på Hulebäckgymnasiet vill tacka för tre fina år och önska danseleverna lycka till efter studenten!