3. keyboard_arrow_right musikelever får spela på jazzfestival

musikelever får spela på jazzfestival

Kvinnotetten heter kvintetten som som blivit inbjudna att spela på Göteborgs Classic Jazzfestival. - Det ska bli väldigt kul men det är ganska pirrigt eftersom det är en så stor publik och så många duktiga musiker, säger Nadja Bondesson Nilsson som spelar trummor i bandet.

Kvinnotetten är ett helt nybildat band som bara har repat ihop en dryg månad så det här blir deras första spelning inför publik. De spelar klassiska jazzlåtar i modern tappning.

Efter festivalspelningen hoppas de på att kunna fortsätta att spela och utvecklas musikaliskt tillsammans.

- I och med att vi har fått det här giget och repat intensivt tillsammans så blir man ju bara ännu mer spelsugen. Det är ju väldigt enkelt för oss att repa i och med att vi går i samma klass. Vi kan spela mellan lektioner och efter skolan, säger Majken Cederholm, gitarrist.

Göteborg Classic Jazzfestival går av stapeln lördag 23 oktober på Läppstiftet.

Kvinnotetten består av:

Sofia Theliander: Sång