3. keyboard_arrow_right stort intresse för hulebäck bland niorna

stort intresse för hulebäck bland niorna

700 niondeklassare från Härrydas skolor fick chansen att bekanta sig med Hulebäcksgymnasiet och programmen som går att läsa här.

Efter en gemensam samling i restaurangen där besökarna fick en matnyttig information om hur det är att gå på Hulebäcksgymnasiet från bland annat musiklärare Håkan Lindgren och elevkårens ordförande Paula Vainali var det dags att ge sig ut bland programmen.

Niorna hade möjlighet att besöka två olika program var under sitt besök. Väl ute i klassrummen fick eleverna information om vilka kurser man går på programmet, hur utbildningen går till och vad man kan bli i framtiden. Därefter fick niorna chansen att prata med Hulebäckselever.

Isa Nordström valde att titta närmare på Naturvetenskapsprogrammet och besöket verkar ha gett mersmak.

- Jag tycker att det verkar jättebra, kul och spännande. Jag tror att jag kommer att välja detta, säger Isa Nordström som idag går på Ekdalaskolan.

Besökarna på Estetprogramment bjöds på en ösig Fleetwood Mac-tolkning av musikprogrammets tvåor. När applåderna tystnat berättade rektor Anna Löfvenius bland annat att Estetprogrammet är en högskoleförberedande utbildning. Sen fick niorna besöka de olika inriktningarna, bild- och form, Dans, estetik och media, musik och teater.

Två personer talar inför en fullsatt matsal på Hulebäck

Ordförande Paula Vainali berättar om Hulekåren

En pojke och en flicka i tonåren pratar med varandra i ett klassrum

Marcus Söderbom berättar för Isa Nordström hur det är att läsa på Natur