3. keyboard_arrow_right alternativ julavslutning

alternativ julavslutning

Istället för en stor gemensam julavslutning ordnade de olika programmen det här året sina egna varianter i mindre format.

Återigen har vi fått ta hänsyn till coronarestriktionerna och det innebar att vi i år hade lite olika sorters julavslutningar på skolan.

Det är trots allt trevligt att samlas i den lilla gruppen av klasskompisar och önska varandra en riktigt god jul efter en termins hårt arbete innan det är dags för en välförtjänt studiepaus och jullov.

Ekonomiprogrammet arrangerade en pepparkakshustävling där eleverna gruppvis byggde pepparkakshus av olika slag som de sedan tävlade med i fyra olika kategorier. Kategorierna var jul, ekonomi/juridik, snyggast och kreativast. Det blev en uppskattad och mysig stund som avslutades med en digital prisceremoni.

Musikeleverna träffades för en mysig fikastund där de årskursvis spelade jullåtar för varandra.

- Det blev som en julkonsert i miniformat, sa läraren Peter Stirner som själv bjöd på fint gitarrackompanjemang till julvisan "Så mörk är natten" ihop med några av musiktvåorna.

Klass SA21d på Samhällsprogrammet julpysslade och gjorde egna julkort som de sedan postade och skickade till äldreboenden i Härryda och Göteborgsregionen. Ett fint och behjärtansvärt initiativ.

God jul och gott nytt år från oss alla här på Hulebäck!