3. keyboard_arrow_right Är du nyfiken på Natur?

Är du nyfiken på Natur?

Hulebäcksgymnasiets Naturvetenskapsprogram ger bred behörighet och möjlighet till full meritpoäng inför fortsatta studier på universitet och högskola.

Visste du att Naturvetenskapsprogrammet på Hulebäcksgymnasiet är ett av de största och mest attraktiva i Göteborgsområdet? Det finns i två profiler, Natur och Natur Tvär. Profilerna ger samma behörighet och möjlighet till inriktningsval men har olika undervisningsformer.

Efter tre år i en kreativ och utvecklande miljö har du en utbildning av mycket hög kvalitet som förbereder dig väl inför framtiden.

Titta på filmerna och hör rektor, Jessica Reneland, lärare och elever berätta om utbildningarna.