3. keyboard_arrow_right Rapport 3 från Malta

Rapport 3 från Malta

Några elever från Barn- och fritidsprogrammet gör sin praktik på Malta. Läs om deras upplevelser.

Tjenare!

Nu är vi inne på vår fjärde vecka här nere i Malta. Denna vecka har varit väldigt skön. Vi har bland annat haft fint väder, grillat tillsammans på Handels-elevernas terrass och gjort en resa till Maltas underbara huvudstad, Valletta.

Den 4:e April åkte vi på en utflykt till Maltas huvudstad, Valletta. Denna gång hade vi som tur var inte något strul med bussen. Efter att vi tagit både buss och färja på morgonen var det ca en 45 minuter bussresa till huvudstaden.

Under vårt besök gick vi mestadels runt och shoppade, spanade in den underbara miljön, åt väldigt god glass och såg en historisk film om Malta i 5D. Därefter åt vi god lunch och bjöd med Jackie som arbetar för Future Focus som är vår samarbetsorganisation i vårt Erasmusprojekt och alltså hon som hjälp oss med våra praktikplatser. Hon var glad att få följa med. Efter vi hade käkat så tog vi bussen direkt till färjan hem tog färjan över till Gozo, sade hejdå till Jackie och åkte hem.

Hälsningar, Jonathan och Alexander, BF19