3. keyboard_arrow_right Efterlängtat Studentutspring

Efterlängtat Studentutspring

Efter några år med alternativa studentavslutningslösningar kunde vi i år äntligen fira studenten som vi brukar - nämligen med stor lunchsittning, show och ett riktigt maxat utspring.

Dagen inleddes på många håll med en härlig champagnefrukost och vädret kunde inte varit bättre - strålande sol. Sedan var det dags att bege sig till skolan för fotografering, klassträff, lunch och utspring.

Ute i klassrummen höll klassföreståndarna traditionsenligt tal och några elever belönades med fina stipendium. Det blev många skratt men även en del tårar på den sista samlingen med klassen - roligt och lite vedmodigt på samma gång.

Studentlunchen på Hulebäck är något alldeles utöver det vanliga där stora idrottshallen dukas med långbord och det bjuds på både god mat och underhållning. I år hade lärarna verkligen laddat riktigt ordentligt och många elever gladdes åt att få se sina lärare i en helt annan roll än brukligt. Sång och dansnummer avlöste varandra i en lång kavalkad och stämningen var verkligen på topp.

Skoldagen, och faktiskt hela gymnasietiden, avslutades därefter med ett gigantiskt utspring på skolgården. Utanför skolan hade släkt och vänner slutit upp i tusental. Det var trångt, varmt och soligt men samtidigt underbart att äntligen få fira en riktig studentavslutning.

Vi önskar alla studenter lycka till i framtiden och ett stort tack till alla inblandade som gjorde dagen oförglömlig.