3. keyboard_arrow_right oktoberfest på hulebäck

oktoberfest på hulebäck

Språkdagen är en temadag där språkeleverna fick fokusera på att fördjupa sig i sitt språk och i kulturen där språket talas.

Spanskaeleverna fick dansa salsa, de som läser italienska fick laga italiensk mat och franskaeleverna fick sjunga chanson och äta croissant. I filmen Länk till annan webbplats. får du följa tyskaeleverna när de får uppleva en oktoberfest.

— På det här sättet får eleverna chansen att både höra och prata tyska och de får också kontakt med tysk kultur, säger Ann Augustsson, tyskalärare.

På oktoberfesten så fick eleverna smaka radler, en alkoholfri blandning av läsk och öl, och den tyska kringlan pretzel. Under fikat skulle allt prat vara på tyska. Festen avslutades som sig bör med sång, dans och en skål.