3. keyboard_arrow_right hugo på fn-rollspel i albanien

hugo på fn-rollspel i albanien

Hugo Näslund från Hulebäcksgymnasiet var en av 17 svenska ungdomar som i helgen spelade FN-rollspel i Tirana.

FN-förbundet i Albanien arrangerade i samarbete med Svenska FN-förbundet ett femdagars FN-rollspel i Tirana den 26-30 oktober inom ramen för European youth capital 2022. Länk till annan webbplats. Temat för rollspelet var “Humanity on the move – freedom of movement and right of asylum”.

Elever från nio länder deltog

Sammanlagt deltog ett 80-tal delegater från nio länder. Från Sverige deltog 17 elever från sju gymnasieskolor som alla är FN-skolor: Hulebäcksgymnasiet, Karolinska gymnasiet i Örebro, Falu Frigymnasium i Falun, Klara Teoretiska gymnasium i Sundsvall, ProCivitas i Malmö, Kungsholmens Västra gymnasium i Stockholm och International School of Stockholm Region i Stockholm.

Hugo Näslund är en av sex elever i Svenska FN-förbundets referensgrupp för internationell samverkan som skapats inför Albanienresan för att bidra till förbundets arbete med samverkan mellan unga.

Nyhetsblad

Hugo Näslund från Samhällsprogrammet på Hulebäck