3. keyboard_arrow_right en dag för de stora frågorna

en dag för de stora frågorna

På religions- och livsåskådningsdagen fick eleverna möjlighet att lyssna till och prata med representanter för olika samfund och organisationer.

Både religiösa samfund och sekulära organisationer var på plats för att prata med eleverna om sin syn på livets stora frågor.

- Jag tror det är viktigt för att förstå var folk får sin tro ifrån och varför man väljer att följa de regler som finns inom den religionen, säger Jordan Blake, elev på samhällsprogrammets som precis hade besökt katolicism och hinduism. Nu skulle han vidare till buddhism.

- Jag är mest intresserad av sådana religioner som är lite spirutuella, säger Jordan Blake.

Några av de andra inbjudna organisationer var Mormonkyrkan, Hare krishna, Svenska kyrkan, Humanisterna, Göteborgs moské och Fonus.

Se filmen från religions- och livsåskådningsdagen