3. keyboard_arrow_right var med i vår remixtävling

var med i vår remixtävling

Äntligen är det dags! Är du skolans David Guetta, Avicci eller Martin Garrix? Då har du nu chansen att visa dina skills i årets remixtävling.

Tävlingen är ett samarbete mellan Estetiska programmets musikinriktning och kritikerrosade bandet Nestor som slog igenom stort för två år sedan med debutalbumet Kids in a ghost town.

Låten som ska remixas heter Stone Cold Eyes och du väljer själv hur du vill producera den - Techno, Deep house, RnB, Disco, Reggae eller vilken annan genre du vill. Klicka på länken så hittar du originallåten på Spotify.

https://open.spotify.com/track/26Pjck4rVWRmeCxtS0ESlA?si=4993c117e7df4728 Länk till annan webbplats.

Tävlingen är öppen för alla elever på skolan. Jobbar du ihop med andra ska flertalet av de som medverkar vara elever från Hulebäck. Du får använda vilken DAW du vill, exempelvis FL Studio, Logic, Pro Tools, Cubase, Garageband eller annan. Du får göra egna vokala och instrumentala tillägg och du kan klippa och kasta om i ljudspåren efter eget tycke.

Ditt bidrag ska vara färdigmixat och inskickat senast den 20 mars 2023. Den färdiga mixen får inte vara längre än fyra minuter men heller inte kortare än två minuter.

Anmälan och ljudfiler

Anmäl dig genom att skicka en teamschatt till musiklärare Håkan Lindgren så får du en inbjudan till till Teamet ”Remixtävling 2023” där du hittar ljudfilerna och all information du behöver.

Du kan pitcha och tweaka både tempo och sound som du själv vill och självklart får du harmonisera låten som du vill men i original spelar Nestor den i C#m.

Go for it och lycka till!