3. keyboard_arrow_right Elevsystemet dexter byts mot IST

kille visar upp sin hemmagjorda banjo

Elevsystemet dexter byts mot IST

Måndag 6 mars stänger Dexter och ersätts av nya IST

IST för vårdnadshavare

Under sportlovet har Härryda kommun och därmed även Hulebäcksgymnasiet infört ett nytt administrativt system för våra elever. Det ersätter det gamla Dexter, som tas bort den 6 mars. Det nya systemet heter IST.

På denna länk Länk till annan webbplats. får du som vårdnadshavare mer information. Allt sköts numera via mobilen så det första du som vårdnadshavare behöver göra är att ladda ner appen IST home skola. I appen kommer du att se ditt barns studieplan, betyg mm. Passa på att kontrollera att dina kontaktuppgifter stämmer, även det beskrivs i länken ovan.

Det är fortfarande ett nytt system så t ex  kalendarium och terminens olika lovdagar och resursdagar syns inte ännu. Den informationen har eleverna i Teams elevinformation. Om ni vill se läsårstider ligger de på vår hemsida, klicka här

IST för elever

IST Elev kan du kan ta del av dina kurser och betyg. Logga in till IST - Elev via "våfflan" för O365. Eventuellt behöver du första gången klicka på "alla appar". På denna länk Länk till annan webbplats. kan du läsa mer om nya IST.