1. Hem
  2. keyboard_arrow_right Nyheter
  3. keyboard_arrow_right SM-guld i padel till Hulebäckare
Artikelbild

SM-guld i padel till Hulebäckare

Vi säger ett stort grattis till Zoe Andersson som i par med Silje Kjaergaard vann SM-guld i Padel i klassen flickor 18.

– Väldigt skönt med en seger. Vi var väldigt stabila i vårt spel. Det var en jämn final men jag kände att vi hade kontroll på matchen hela vägen, säger Zoe Andersson.

Zoe kommer att få representera Sverige i junior-EM i Portugal senare i sommar. Där hon hoppas på att nå minst en semifinal.

– Det är många bra länder med så det är hård konkurrens. Spanien, Portugal, Italien och Frankrike är väldigt duktiga i padel, säger Zoe.

Vi nå den absoluta eliten

Zoe går på Hulebäcks padelprofil som är en nationell idrottsutbildning, NIU, som är till för elitsatsande ungdomar där man kombinerar sin idrott med gymnasiestudier.

– Jag kommer att fortsätta satsa på padel för att se hur långt jag kan nå. Mitt nästa mål är att komma med i seniorlandslaget och sen försöka få möjlighet att komma ut och få spela internationella turneringar, säger Zoe.

NyhetsbladFörstora bilden

Silje Kjaergaard och Zoe Andersson med vinnarpokalerna. Foto: Svenska padelförbundet

Senast ändrad