3. keyboard_arrow_right Mänskliga rättigheter i fokus

MR Dagen 2019

Mänskliga rättigheter i fokus

Årets MR-dag hade tunga men viktiga ämnen på agendan. Dagen inleddes med att eleverna gemensamt fick lyssna till en föreläsning om kvinnors situation i krig och flyktingkriser av Joakim Medin.

De elever som läser samhällskunskapskurser under hösten deltog i årets MR-dag och arbetade med frågor om ämnen som berör oss alla. Inbjudna gäster höll föreläsningar och workshops i olika klassrum och eleverna fick möjlighet att i mindre grupper ställa frågor.

Hulebäck är en certifierad FN-skola och heldagen om mänskliga rättigheter är en årligt återkommande tradition och en viktig del av undervisningen. Stort tack till både elever och personal samt våra fantastiska gäster som tillsammans genomfört dagen på ett mycket bra sätt.

MRD 2019 Försvarsmakten

Försvarsmakten var på plats och pratade om sitt viktiga arbete.

MRD 2019

Hulebäcks egna FN-grupp anordnade diskussion om normer och värderingar.

MRD 2019_2

På skolan har vi flera elever som flytt från krigets Afghanistan. Genom Svenska Afghanistankommittén berättade de sina livshistorier.