Samhällsprogrammet

skapar engagemang och glädje

På samhällsprogrammet får du problematisera, analysera och kritiskt granska samhället och den tid vi lever i. Du får lära dig att ta ställning och att det finns fler än ett sätt att lära sig på.

Samhällsprogrammet ger unika möjligheter för dig som har initiativförmåga, och många idéer och som i framtiden vill plugga vidare på högskola. Programmet förbereder dig för högskolestudier inom det samhällsvetenskapliga området i första hand och kan leda till yrken som till exempel journalist, jurist, lärare, polis och psykolog.

På Hulebäcksgymnasiet finns de tre inriktningarna Media, Beteende och Samhäll.

Du får ta eget ansvar

På samhällsprogrammet tränas du i att ta stort ansvar för dina studier. Elever och lärare planerar, genomför, samarbetar och utvärderar arbetet tillsammans, så att innehållet följer examensmålen för samhällsvetenskapsprogrammet.

Roliga och givande studier

Hulebäck har fräscha lokaler och uppdaterad teknik, öppna dörrar samt ett tätt samarbete mellan elever och lärare vilket skapar roliga och givande studier.

Citat

emma eklund

Det är intressant och meningsfullt att lära sig och få djupare förståelse för hur världen funkar.

Inriktningar

På Hulebäcksgymnasiet finns de tre inriktningarna Media, Beteende och Samhäll.

Samhäll Beteende

Samhäll Media