FN-skola

Hulebäcksgymnasiet är en certifierad FN-skola, det innebär att skolan präglas av en internationell profil.

Som FN-skola arrangeras årligen aktiviteter för att öka elevernas kunskap och engagemang i globala frågor i form av temadagar, utbildning i FN-kunskap och FN-rollspel.

Se filmen från FN-rollspelet

FN-elevgrupp

På skolan finns en FN-elevgrupp som arbetar med aktivt med internationella frågor och genomför regelbundet olika aktiviteter på skolan.

Vill du gå med i elevgruppen eller veta mer kontakta gärna
Anna Löfvenius, anna.lofvenius@harryda.se

Vill du veta mer om Hulebäcksgymnasiets arbete som FN-skola är du välkommen att höra av dig till
Sven Olsson, sven.olsson@harryda.se.