Studie- och yrkesvägledning

För dig som vill förverkliga dina drömmar och nå dina framtidsmål är skolans studie- och yrkesvägledare ett bra stöd. Vi hjälper dig att hamna rätt så att du på bästa sätt kan utveckla dina personliga egenskaper, färdigheter och kunskaper för att kunna använda dem i framtiden. Vilka drömmar och mål har just du?

Till oss kan du vända dig om du har frågor eller funderingar kring ditt nuvarande program och studiesituation, inriktningar, individuella val och valbara kurser. Vi hjälper även till med information om fortsatta studier på högskola/universitet, yrkeshögskolor (YH) och vuxenutbildning, t.ex. när det gäller behörighetskrav, regler för ansökan och urval, högskoleprovet, med mera.

Har du behov av snabba svar på korta och konkreta frågor så skicka gärna din fråga via mejl till någon av oss. Vi tar gärna emot spontana besök men vill du vara säker på att få egen avsatt tid för vägledningssamtal ska du boka i förväg. Du hittar oss på expeditionen i huvudbyggnaden. Välkommen!

Kontaktuppgifter till studie- och yrkesvägledare
Frida FaboHA, EK, IM031-724 67 22frida.fabo@harryda.se

Sofia Lundberg