Annakarin thorn - Pristagare 2022

Motivering:

Annakarin arbetar med elever som av olika skäl inte klarat grundskolan eller som är nyanlända.

Hon lägger stor vikt vid att ge dessa elever möjlighet att utvecklas och få kunskaper om Förintelsen och dess historia.

Hon engagerar även kollegor som undervisar i andra ämnen än historia.

Annakarin har tagit med elever på resor till Polen och flertalet av de elever som följt med har aldrig tidigare åkt utomlands. Många av eleverna har neuropsykiatriska funktionshinder och behöver extra stöd, eller så är de nyanlända och inga tidigare kunskaper om Förintelsen

Annakarin visar med föredöme hur alla elever kan inkluderas i undervisning om Förintelsen

Hulebäcksgymnasiet vill på detta sätt uppmärksamma Annakarin Thorns kreativa arbetssätt och engagemang!

SENAST ÄNDRAD