För Elever

Var den du är och bli vad du vill!

På Hulebäck kan du vara den du är och bli vad du vill! Vi är en trygg kommunal skola med bra resurser för det du behöver under din skolgång. Vår målsättning är att du ska må bra, vara trygg och trivas, samt klara av dina studier och ta studenten med fullständiga betyg. För att lyckas med det följer vi vår fyra ledstjärnor: Delaktighet, Helhetssyn, Lära att lära och Social kompetens. Vi tror nämligen att du lyckas bättre med dina studier om du kan påverka undervisningen, se ämnesövergripande samband, och använda en bra studieteknik i en trivsam trygg miljö.

Skolan ligger i centrala Mölnlycke en kvart från Göteborg med buss. Våra lärare är engagerade och aktivt arbetar med att utveckla skolan. Vi har roligt på jobbet och är en skola med fantasi, glädje och lite kul galenskap. Vi vågar därför påstå att vi faktiskt är en otroligt bra skola för dig.

På Hulebäcksgymnasiet är vi väl rustade för att möta elever utifrån olika behov och varje rektorsenhet har ett eget elevhälsoteam med skolsköterska, studievägledare, specialpedagog och kurator där man stöttar och följer upp arbetet med de elever som behöver extra hjälp. Våra fyra studie- och yrkesvägledare kan hjälpa till med råd inför att göra rätt val inför framtiden beträffande meritpoängsgivande kurser och annat, eller att planera din utbildning för att få rätt behörighet. Kanske vill du diskutera arbetsmarknaden inom något yrkesområde eller ta reda på hur du ska göra med fortsatta studier på högskola, universitet eller folkhögskola.

På Hulebäck har vi en mängd aktiviteter under läsåret och du väljer själv hur aktiv du vill vara i allt som erbjuds. För oss är det viktigt att du känner att du har inflytande över din studietid och dina studier hos oss på Hulebäck. Vi har en av Sveriges största Elevkårer som erbjuder aktiviteter i och utanför skolan. Allt beror på vad du vill vara engagerad i och vilka frågor eller aktiviteter som du brinner för.

Bli en Hulebäckare du med!

SENAST ÄNDRAD