3. keyboard_arrow_right Vi firar 70-årsdagen

Vi firar 70-årsdagen

Hulebäcksgymnasiet firar även i år dagen för mänskliga rättigheter. Det sjuder av aktivitet och diskussioner kring de mänskliga rättigheterna denna dag då vi firar 70-årsdagen av att förklaringen skrevs i Paris!

FN flagga

Målet är att sprida och uppmärksamma mänskliga rättigheterna till unga genom möten med människor som engagerar sig i frågorna. Representanter för 21 olika organisationer är idag på Hulebäcksgymnasiet för att dela med sig av erfarenheter och kunskaper utifrån sina perspektiv om just mänskliga rättigheter.

Frida Wiig FN 70 år

Frida Wiig, fd elev på Hulebäcksgymnasiet.

Frida Wiig har efter sina studier på Hulebäcksgymnaiet och SA Tvärvetenskap utbildat sig i globala studier och sedan gjort praktik i Zambia. Huvudfokus för hennes praktik var att lära sig mer om rätten till mark. Frida är nu ute i landet och föreläser om sina erfarenheter och idag kom hon tillbaka till sin gamla gymnasieskola.

Foto och text: Sven Olsson.