3. keyboard_arrow_right Danselevernas Examensarbete

”Follow”- Gymnasiearbete av Olivia Backhurst på Hulebäcksgymnasiets dansprogram.

Danselevernas Examensarbete

Med tanke på rådande omständigheter fick årets danselever genomföra sina examensföreställningar utan publik. Föreställningarna filmades och här kan du ta del av dem.

Det är ett annorlunda år med social distansering och det har medfört att våra danselever på estetiska programmet fått hitta nya kreativa sätt att visa upp sina arbeten. För första gången någonsin har studenterna i årskurs tre genomfört sina examensuppvisningar inför tomma stolar i Mölnlycke kulturhus, och även om publiken där på plats inte var stor så kan en bredare publik se det hela på nätet. Här är ett smakprov på det fina arbete som ungdomarna visade denna dag:
Uppvisning i kulturhuset Länk till annan webbplats.

”Follow”- Gymnasiearbete av Olivia Backhurst på Hulebäcksgymnasiets dansprogram:
FOLLOW Länk till annan webbplats.

Danselever gör sitt examensarbete på Kulturhusets scen