3. keyboard_arrow_right Lyckad välkomstkonsert med musiktreorna

Lyckad välkomstkonsert med musiktreorna

Vanligtvis hälsas de nya esteteleverna välkomna varje terminsstart med en konsert. I år var inget undantag men den arrangerades på ett lite annat sätt.

Istället för att vara i skolans stora ensemblesal hade man i år förlagt konserten till Mölnlycke kulturhus för att få rymligare utrymme. Publikantalet minskades också och konserten gavs exklusivt för enbart musikettorna och musiktvåorna.

- Det blir lite mer prylar att bära med sig jämfört med om vi är på skolan men det är bara roligt och eleverna är bra på att ta ansvar och hjälpa till, sa Mats Högberg som är en av lärarna på estetiska programmet.

Sedan skolstarten har treorna övat i två veckor på ensemblelektionerna och snabbt satt ihop en repertoar som var variationsrik och musikalisk. Även om det var ett bra tag sedan eleverna kunnat spela tillsammans i grupp föll bitarna på plats mycket bra.

- Det är riktigt kul att försiktigt börja återgå till mer normala undervisningsformer även om vi fortfarande behöver tänka oss för när det gäller pågående pandemi. Det märks att eleverna har saknat att få spela ihop, sa gitarrläraren Peter Stirner.

Stort tack till musiklärarna Maggan Evmark, Peter Holmstrand, Mats Högberg, Peter Stirner och alla duktiga elever. Bra jobbat!

Text och bild: Håkan Lindgren