3. keyboard_arrow_right Se estetiska programmets danselever

Se estetiska programmets danselever

I år kan du se danselevernas dansföreställning på nätet.

I kväll klockan 18.00 är det premiär för danselevernas årliga föreställning. Koppla upp datorn eller mobilen och klicka in dig på nätet.

Dansföreställningen med alla danselever i årskurs 1-3 spelades in på Mölnlycke Kulturhus i december 2020. Eleverna framförde föreställningen utan publik på grund av den rådande situationen. Endast danseleverna själva och deras klasskamrater fanns på plats.

Dansarna visade upp danserna som de jobbat med under höstterminen. Föreställningen innehåller flera olika stilar som te x: balett, street/show, jazzdans, modern dans/ contemporary och karaktärsdans. Dessutom finns en koreografi med i föreställningen som eleverna i trean jobbat fram tillsammans med Kommunkoreograferna från danskompaniet ”BigWind”. Koreografin i den dansen handlar om människors upplevelser av vardagen under pandemin.

Se dansföreställningen här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.