3. keyboard_arrow_right SA19 höjer rösten för en hållbar värld

SA19 höjer rösten för en hållbar värld

Under några lektioner har elevgrupper i Sa19C och Sa19D valt var sitt angeläget område och satt samman ett bidrag i form av en film, ett foto eller ett reportage.

Unga Reportrar är en årlig journalistiktävling inom miljö och hållbarhet där skolklasser i årskurs 6–9 och gymnasiet får chansen att lyfta viktiga frågor och visa nya perspektiv.

I en tid då vår demokrati riskerar att urholkas av fake news, får de utveckla förmågan att arbeta källkritiskt, lösningsorienterat och nyanserat.

Viktigast i projektet är att dra är lärdomar så att framtiden präglas av hållbarhet och bidrar till att lösa små som stora miljöproblem.

Här är bidragen:

Skräp i samhället

Sluta ge katten i miljökrisen

Sopsortering är viktigare än du tror

Spöknät - djurplågeri under ytan

Filmer:

Panta mera

Är vår skolmat ekologiskt hållbar?

Liseberg - världens mest hållbara nöjespark