3. keyboard_arrow_right Starka känslor gestaltade

Starka känslor gestaltade

I den gångna veckan har danseleverna i årskurs tre på estetiska programmet redovisat sina gymnasiearbeten.

Eleverna har arbetat med idéer och koreografi till projekten under hela läsåret och det hela har mynnat ut i olika produktioner så som föreställningar för scen och dansfilmer. Även om innehållet i dansprojekten har varierat så har det varit genomgående hög kvalitet på arbetena.

Dansen som uttrycksform är ett utmärkt sätt att utan ord gestalta känslor och sinnesstämningar. Flera av arbetena utgick ifrån en idé eller en tanke och hade en röd tråd eller ett tema. Exempelvis handlade ett av projekten om att ha mod att visa vem man är och att lita på sin inre kraft. Vill du läsa mer om de olika projekten så kan du läsa en artikel i tidningen HuleNu Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Bra jobbat säger vi till våra duktiga danselever Meja Sandkvist, William Jögi, Thea Hjärn och Telma Apelkvist, Vendela Winström, Sara Hagel och Moa Frisk, Ida Öwrin och Parmida Mashhadi, Sofia Vu, Josefine Westerberg, Frida Olsson och Emma Rydberg.