3. keyboard_arrow_right lyckad friluftsdag för tvåorna

lyckad friluftsdag för tvåorna

Efter en regnig start på veckan var vädergudarna på bättre humör när tvåorna på idrottsdagen skulle lära sig hur man klarar sig i det fria.

Halva gänget gick runt Lilla Delsjön och andra hälften fick vandra kring Kåsjön. Längs vägen fick man bland annat lära sig att göra upp eld, första hjälpen och att laga mat i naturen.

- Det är kul att få komma ut med klassen och få göra någonting tillsammans, säger Jennifer Bohlin på Barn- och fritid som också tyckte att maten var en höjdare.

- Jättegod mat! Vi gjorde pannkakor och trodde nog att det skulle bli en flopp men det funkade faktiskt bra, säger Jennifer.

- Jag tycker det är trevligt, Det är lite omväxling mot vad vi brukar göra på skoldagarna. Det kanske kan göra att fler blir inspirerade att komma ut i naturen det på fritiden, säger Olle Perslow på Naturprogrammet medan han steker köttbullar med sina klasskamrater på ett spritkök.

Även idrottslärare Pierre Noord som ansvarade för eldstationen vid Lilla Delsjön var nöjd med dagen. Framför allt med att alla har varit villiga att försöka.

- Det har gått jättebra! Det är ju olika erfarenhet hos eleverna. För vissa har det varit första gången och andra har gjort det tidigare och då har det såklart gått lättare. Men alla har gjort sitt bästa, säger Pierre.