3. keyboard_arrow_right Workshop i världsklass

Workshop i världsklass

Igår gästade världsartisten Anders Åstrand Hulebäcksgymnasiet. Nyss hemkommen till Sverige från en turné i England och USA landade han på Landvetter med ett nyskrivet improvisationsstycke för slagverkseleverna på Hulebäcksgymnasiet.

Förutom att arbeta med det nyskrivna stycket berättade också Anders om sitt liv som musiker, Anders spelar med en stor del av världseliten samt undervisar i olika sammanhang över hela världen. Han gav också tips och idéer på hur han hittar övningsstrategier, med planering och reflektion som hjälpmedel för att nå sina mål. Dessutom lärde han också ut grundtankar om olika sätt att improvisera.
En fantastisk dag som inspirerade både elever och lärare på Hulebäck

Nyhetsblad

Anders Åstrand