3. keyboard_arrow_right uf-företagen höll julmarknad

uf-företagen höll julmarknad

Det fanns mycket spännande att välja på när skolans entreprenörer traditionsenligt arrangerade en julmarknad i gatan med produkterna de tagit fram i sina uf-företag.

Elever från Försäljnings- och serviceprogrammet, Ekonomiprogrammet och Estetiska programmet har i kursen ung företagssamhet startat företagen som tagit fram produkterna.

Bland det som gick att köpa kan nämnas återvunna glas som illustrerats, skräddarsydda långkjolar, målade kepsar, egenproducerade vetekuddar, kokbok för barn, skovårdskit och målarblock.

Ung företagsamhet

Sedan 1980 har det utbildats gymnasieelever i entreprenörskap genom utbildningen UF-företagande. Eleverna lär sig att starta, driva och sen avveckla sina företag. I år har det på skolan förutom tillverkande företag startats tjänsteföretag och handelsföretag.