3. keyboard_arrow_right Festligt och fullsatt på slaget om innerstan

Festligt och fullsatt på slaget om innerstan

Hulebäcksgymnasiet gjorde en superstark insats men föll på målsnöret när slaget om innerstan avgjordes i Partille arena. Här kommer elevkårens Alicia Bromans rapport från dagen:

Slaget om innerstan är ett stort event där fem av Göteborgs största gymnasieskolor deltar; Hulebäck, Hvitfeldtska, Polhem, Sigrid Rudebeck, och Schillerska.

Där tävlar skolorna i fotboll, rugby, shownummer, och hejarklack. I år gick Hulebäck till final i både fotboll och rugby mot Hvitfeldtska. Vi vann med 1–0 i fotbollen och förlorade rugbyfinalen med 2-4.

Vårt shownummer tog hela arenan med storm. Det var ett dansnummer som framfördes av skolans estetdansare. Hulebäcks publik kunde inte sitta still en sekund under uppträdandet.

I slutet stod det lika mellan Hulebäck och Hvitfeldtska så det blev läktarkampen som fällde avgörandet. Juryn ansåg att Hvitfeldtskas klack var bättre än Hulebäcks (något Hulebäcks elevkårsstyrelse inte instämde i), vilket resulterade i en förlust i slaget om innerstan för Hulebäck. Hulebäcks åtta år av vinst var därför bruten. Trots förlust var det en dag fylld av glädje, gemenskap och huleanda. Hulebäck bidrog med 800 åskådare i Partille arena.