3. keyboard_arrow_right Stämningsfull dansföreställning

Stämningsfull dansföreställning

Känslosamma ögonblick, humor, rytmer, svett och rök… Allt fanns med i Hulebäcks dansföreställning.

Det var fullsatt i publiken på Mölnlycke Kulturhus den 15-16 maj när Hulebäcksgymnasiets danselever från estetiska programmet visade föreställningarna ”Världen vi lever i” och ”Obsessions”.

Koreografier i olika dansstilar och med olika teman visades, koreograferade av danslärarna Lisa Kleberg, Karin Rickardsson, Frida Sundelin, Nina Thomas, och eleverna själva.

Det lilla dansverket ”Obsessions” hade avgångseleverna själva skapat. Efter mycket roligt och hårt jobb i danssalarna blev det här finalen och höjdpunkten på terminen.

Se filmen från föreställningen