3. keyboard_arrow_right Beachvolley DM

Beachvolley DM

Fredagen 17/12 precis innan jullovet avgjordes beachvolley-DM på Kviberg beachcenter. Hulebäck mönstrade då med kort varsel ett mixat lag där nybörjare blandades med erfarna aktiva beachvolleyspelare. På matchdagen fick laget dessutom kalla in en reserv men trots dessa korta förberedelser presterade laget över förväntan.

Gruppspelet bestod av tre matcher där Hulebäck gick segrande ur samtliga. Särskilt den sista matchen mot Samskolan är värd att nämna. Det blev en spännande och jämn kamp där det till sist skilde endast ett poäng till Hulebäcks fördel när slutsignalen ljöd.

- Det är alltid en tuff kamp mot Samskolan där Hulebäcks gamla verksamhetschef Egil Gry är skolchef, sa Hulebäcksläraren Pierre Noord som var lagledare och coach.

Tyvärr grinade oturen Hulebäck i ansiktet när lottningen till kvartsfinalen gjordes till känna. På grund av ett ojämt antal deltagande lag lottades nämligen de båda obesegrade gruppettorna Hulebäck och Aspero mot varann. Aspero idrottsgymnasium, där majoriteten av spelarna är aktiva beachvolleyspelare, hade vunnit sina gruppspelsmatcher med övertygande marginal och var klara favoriter.

Matchen inleddes med en makalös boll och ett mycket övertygande spel från båda lagen. Efter hand som matchen pågick blev det tydligare och tydligare att Aspero denna gång var ett nummer för stort. De vann matchen och till slut även hela turneringen.

Hulebäckslaget blev utslaget, men föll med flaggan i topp och kan gädjas åt en fin insats och att man tog dubbelt så många poäng som något annat lag gjort mot turneringsvinnarna Aspero. Bra jobbat allihop!

Nyhetsblad