3. keyboard_arrow_right slagverkskonsert

slagverkskonsert

Missade du slagverkarnas konsert förra året? Nu har du chansen att se den på Youtube.

Hulebäcks unika slagverksprogram gör flera konserter varje år men i dessa coronatider har det varit lite knixigt att uppträda inför en stor publik med hänsyn tagen till olika restriktioner. Slagverksklasserna har därför spelat in konserterna och här är den de framförde på kulturhusets stora scen.

Musikaliskt var det genomgående en hög nivå och det var fantastiskt att se och höra att resultatet blev enastående bra, trots alla restriktioner.

Estetiska programmets slagverksutbildning är verkligen i framkant när det gäller slagverk och en naturlig samlingspunkt för regionens alla slagverkare.

Stort tack till alla elever och lärarare som tillsammans genomförde en jättefin konsert.