3. keyboard_arrow_right Framgångar för Hulebäck i trelagsturneringen

Framgångar för Hulebäck i trelagsturneringen

Vecka innan sportlovet spelades en trelagsturnering i Wallenstam Arena där NIU-skolorna Hulebäck och Katrinelund från Göteborgsområdet, och Peder Skrivares skola från Varberg deltog.

Skolornas kill- respektive tjejlag möttes i gruppspel och Hulebäcks killar vann båda sina matcher medan tjejerna vann en match och förlorade en.

- Jättekul att restriktionerna äntligen släppte och att vi kunde bjuda hit andra skolor och spela matcher igen, säger Mehregan Redjamand som är en av skolans NIU-instruktörer.

- Våra elever presterade på topp och på det stora hela var det en mycket givande dag. Trots att vi inte har så många elever i årskurs 3 så gjorde vi väldigt bra ifrån oss med våra yngre spelare som verkligen tog för sig.

Resultat killar:

Hulebäck-Katrinelund 5-0

Hulebäck- Peder skrivare 8-3

Tjejer

Hulebäck-Katrinelund 5-4

Hulebäck-Peder Skrivare 4-5

Noterbart var att Erik Johansson SA21B gjorde hela 4 mål i matchen mot Peder Skrivares skola, samt att det även fanns en tremålsskytt i Frida Hellström SA19B i tjejmatchen mot samma skola.

Bra jobbat allihop. Vi är på gång!