3. keyboard_arrow_right Stämningsfullt Valborgsfirande

Stämningsfullt Valborgsfirande

Traditionsenligt sjöng musikeleverna, under ledning av körledaren Peter Holmstrand, in våren i årets efterlängtade Valborgsfirande. Skönsången varvades med fina vårtal och avslutades med ett gemensamt vårskrik.

Att känna att vi går mot ljusare tider och hur energin kommer tillbaka var något som årets vårtalare, Zakarias Ahlström Prestberg, tog upp i sitt vårtal. Han skickade också en tanke till alla dem som lider i Ukraina och önskade en fredligare framtid.

- Jag vill tacka alla Hulebäckare för en trygg skolgång under tre år och att mina minnen från skoltiden är ljusa och fina trots pandemirestriktioner och en osäker omvärld.

Även verksamhetschefen, Camilla Ahlin, höll tal om vikten av att kunna se ljus och glädje även i stunder som kan kännas svåra.

- Just glädje, värme och förmågan att respektera varandra är viktiga delar och en starkt bidragande faktor till den unika Huleandan.

Valborgsfirandet på skolgården är en fin tradition att samlas kring och riktigt stämningsfullt blev det när skolans samtliga elever slöt upp och sjöng med i Håkan Hellströms låt "Valborg".

Stort tack till alla inblandade elever, lärare och övrig personal.