3. keyboard_arrow_right första skoldagen - en rapport

första skoldagen - en rapport

Nästan 600 nya elever intog på måndagen Hulebäcksgymnasiet. Stämningen var nervös och förväntansfull i restaurangen bland förstaårseleverna när de fick den första informationen.

Sen var det dags att klassvis följa med sina mentorer till klassrummen för den allra första lektionen som gymnasist.

- Jag hoppas att jag får träffa många nya vänner och att jag får lära mig mycket, sade Linus Norlén som ska gå Naturvetenskapligt program.

Linus och hans nya klasskamrater fick som första uppgift gissa svaret på ett antal frågor om sina nya mentorer Lina Mattsson och Pär Lydmark. Till exempel vilka ämnen de undervisar i, vad det tycker om att göra på fritiden och vad de lyssnar på för typ av musik.

Även inne på Försäljning och service låg fokus på olika typer av lära känna- aktiviteter. Mentor Cia Sandström briljerade med att vid lunchtid lyckats lära sig namnen på alla de nya eleverna.