3. keyboard_arrow_right niorna intog skolan

niorna intog skolan

På niornas dag fylldes Hulebäck av nyfikna niondeklassare som berikades med information om skolan och våra program.

Alla niondeklassare i Härryda och Bollebygd var inbjudna till dagen som inleddes i restaurangen med en genomgång om hur det är att läsa på Hulebäcksgymnasiet. Niorna fick vara delaktiga genom att under presentationen svara på frågor i mentimeter.

Därefter fick niorna besöka två program var innan det var dags att åter ta sig tillbaka till sitt högstadium i väntan på nästa läsår. Då hoppas vi att få se så många av dem som möjligt igen, som Hulebäckselever.

Rektorerna Anna Löfvenius och Karin Celander höll i presentationen i restaurangen.

Niorna fick svara på mentimeterfrågor.

Studievägledarna Sofia Lundberg och Frida Farbo stod beredda i entrén före anstormningen.

Intresset var stort för fordonsprogrammet.

Matteus Bonander, Daniel Bark och Oscar Schölin försökte övertyga besökarna att välja natur tvär.

Alejandra, Anna, Maia och Divjot tyckte att natur tvär verkade spännande men de skulle också besöka ekonomiprogrammet.

På Lillebäck fick ekonomieleverna tala inför fullt hus.