3. keyboard_arrow_right de rattar hulehjälpen

Bild på två av programledarna för Hulehjälpen i en radiostudio

de rattar hulehjälpen

Amelie Mattsson och Annacornelia Stridh är två av eleverna som ska programleda Hulehjälpen, vår egen miniversion av P3:s Musikhjälpen. Sändningen drar igång 14 december kl 09.

— Det ska bli riktigt kul. Det känns som att alla i klassen som är med på det här här bra koll och det ska bli en rolig upplevelse att få vara programledare, säger Annacornelia Stridh.

Under sex timmar sänder elever från Estetik och media samt Samhäll-media Hulehjälpen live från glasburarna vid entrén på Hulebäcksgymnasiet. Kan man inte vara på plats så går det att följa sändningen på skolans hemsida och på Hulebäcks Youtubekanal.

Alla pengar som samlas in går oavkortat till Musikhjälpens insamling där årets tema är: "För en tryggare barndom på flykt från krig".

— Det är väldigt viktigt ämne, det blir extra aktuellt nu med kriget i Ukraina. Det är viktigt att vi pratar om det här och försöker hjälpa barn på flykt. Jag hoppas att vår insamling kan leda till något bra, säger Amelia Matsson.

Livemusik och reportage

En sändningsgrupp på 5-6 elever står för innehållet i en sändningstimma. Under veckorna innan sändningen har eleverna gjort radioinslag som handlar om Musikhjälpens ämne samt bjudit in gäster och laggt musiken. På scenen vid skolans café kommer det att vara liveframträdanden två gånger per timme.

UF-företagarnas julmarknad

Samtidigt som Hulehjälpen pågår också uf-företagens julmarknad där skolans entreprenörsklasser säljer produkterna de tagit fram i sina nybildade företag.

Börja skänka redan nu

Glöm inte att Swisha ditt bidrag till Hulehjälpen på nummer 123 185 61 11.

Sändningen kan du se här på Hulebäcksgymnasiets youtubekanal Länk till annan webbplats.