3. keyboard_arrow_right APL på malta med utflykt till Blue Lagoon

APL på malta med utflykt till Blue Lagoon

I söndags kom alla eleverna hem igen efter fem veckor på Gozo. Emma Schröder, Linn Tranberg, Lucas Gabrielsson, Tova Skans och Wilma Rydén sammanfattar sin tid på Gozo.

-Det bästa med tiden på Gozo har varit det fina vädret och den goda maten. Det har också varit jättekul att ha fått lära känna nya människor och få se en ny kultur, säger de samstämmigt.

Under projektet har eleverna både ordnat egna utflykter och åkt med på två utflykter organiserade av kontakter på ön. De har tycker att de har fått se hela Malta. På de arrangerade utflykterna har de sett många kyrkor, vackra byggnader och havet. På de egna utflykterna har de bland annat åkt båt till Blue Lagoon vilket var super kul och väldigt fint. Vattnet var alldeles turkost!

Ett av målen med projektet var att öka kunskaperna i engelska, hur blev det med det då?

-I början var man orolig för engelskan men när man väl kom dit blev det lättare att kommunicera och bli förstådd tycker alla, så nu går engelskan riktigt bra.

Alla eleverna tycker att de har haft det väldigt kul på sina APL platser. De är nöjda med sina handledare som har tagit väl hand om dem och har sett till att de kommit in i gruppen med kollegor.

-Vi har känt oss som en del av dem vilket har varit jättekul, berättar de. Hela gänget är eniga om att de har fått lära sig väldigt mycket på både förskolorna och gymmen.

Snart ska hela gänget ut till årskurs 2 på sina program för att bertätta om att detta kan bli möjligt även för dem. Projektet med APL på Malta fortsätter till och med 2027!

Nyhetsblad

Valetta