3. keyboard_arrow_right Våren hälsades med tal och sång

Våren hälsades med tal och sång

Skolans elever och personal samlades på skolgården för att tradtionsenligt välkomna våren. Valborgstalet hölls med den äran av Maja Andersson i ES20c.

Talet, som innehöll många finurligheter och knorrar, hölls på engelska då våra gäster från Homa Bay i Kenya tog chansen att uppleva det svenska valborgsfirandet.

Vi fick också lyssna på klassisk körsång av musikeleverna samt en bejublad version av Håkan Hellströms Valborg. Musiklärare Peter Lyche Holmstrand agerade solosångare och allsångsledare, ackompanjerad av ett helt gäng gitarrister.

Som en extra stämningshöjare bjöd elevhälsoteamet på glass. En fantastisk start på valborgshelgen!