3. keyboard_arrow_right Stenhård innebandybatalj

Stenhård innebandybatalj

Elevernas FN-grupps årliga tradition, med en innebandymatch mellan elever och personal, kunde efter några års coviduppehåll äntligen återupptas. Och det blev en rafflande kamp mellan två taggade lag.

Det var ett favorittyngt elevlag fyllt av meriterade NIU-innebandyelever som ställde upp mot ett lärarlag där merparten nog kan sägas har passerat sina fysiska glansdagar.

Hårda närkamper

Men det var tydligt från start att lärarna inte tänkte sälja sig billigt. Efter bara ett par minuter slungades elevlagets Kristian Ikponwosa genom sargen efter en närkamp med lärarlagets Felix Lanver.

Efterhand matchen gick fick eleverna kontroll på spelet och kunde få in några bollar bakom lärarnas storspelande målvakt Pierre Noord, som förutom att stoppa bollar dirigerade sitt lag med fast stämma genom hela matchen.

Endast ett mål skiljde lagen åt

För att jämna ut oddsen så fick lärarlaget ett straffslag efter varje elevmål. Nu spelade det inte någon roll eftersom elevernas målvakt Albin Flöjner i SA20B, med ett färskt U19 VM-guld på meritlistan, räddade alla lärarnas straffar.

Lärarna stod upp bra under hela matchen och lyckades peta in inte mindre än fyra mål. Det räckte dock inte ända fram utan eleverna fick lyfta bucklan efter seger med 5-4.

- En uddamålsförlust får vi personal vara mycket nöjda med. Jag var rädd att de skulle få tvåsiffrigt, summerade Sven Olsson från lärarlaget insatsen och varnade samtidigt för att lärarlaget räknar med en gruvlig revansch nästa år.