3. keyboard_arrow_right 80-talstema på Musikalisk projektvecka

80-talstema på Musikalisk projektvecka

Det blev en intensiv och givande vecka för musiktvåorna som hann med konserter både på kulturhuset och på Lindåsskolan.

Musikeleverna i årskurs två passade under projektveckan på att fördjupa sig rejält i att spela tillsammans. De inledde veckan med att öva på låtar med ett gemensamt tema – nämligen 80-tal.

Dubbla konserter i kulturhuset

På tisdagen bjöd de sedan in till två fullsatta konserter i Mölnlycke kulturhus - en mitt på dagen för intresserade niondeklassare och en på kvällen för kompisar, släkt och alla andra som ville lyssna. Det blev mycket lyckade tillställningar och publiken var med på noterna från första stund till sista ackordet. Tvåorna fick god hjälp av både årskurs tre och eleverna i ettan, vilka tillsammans inledde konserten med riktigt fin körsång. Treorna bjöd även på några rocklåtar vilka föll publiken i smaken.

Musikinspelning i studion

På onsdag följde tvåorna upp konserten med att spela in två låtar i skolans musikstudio. Det blev 80-talshitsen The Final Countdown och Vingar. Roligt, lärorikt och inspirerande.

Gig på högstadieskola

På torsdagen var det dags att dra ut på turné och då packades prylarna på släpkärra. Sedan bar det iväg till Lindåsskolan där en av eleverna i klassen själv gått på högstadiet. Ett kul återseende och klassen fick ett varmt bemötande av intresserade lärare och elever i Lindås.

Det blev en intensiv vecka med många nya intryck och framförallt en välbehövlig musikalisk fördjupning.